"Stopień mniej znaczy więcej" - Veolia rozpoczyna trzecią edycję kampanii edukacyjnej

12 listopada Veolia Polska zainaugurowała trzecią odsłonę kampanii edukacyjnej "Stopień mniej znaczy więcej". Projekt ten ma na celu podniesienie świadomości ekologicznej społeczeństwa, skupiając uwagę na pozytywnych efektach wynikających z obniżenia temperatury w pomieszczeniach w okresie grzewczym. Te proste działanie może znacząco wpłynąć na ochronę zasobów naturalnych, łagodzenie zmian klimatycznych oraz poprawę stanu środowiska. Poprzez kampanię Veolia zachęca do małych, codziennych zmian, które w skali kraju mogą przynieść znaczące korzyści dla naszej planety.


Kampania „Stopień mniej znaczy więcej” pokazuje, że każdy z nas ma realny wpływ na przyszłość klimatu. Proste działanie, jak obniżenie temperatury w pomieszczeniu o jeden czy dwa stopnie, może przynieść korzyści nie tylko środowisku, ale także naszemu zdrowiu. Jako Veolia chcemy inspirować do świadomego korzystania z energii i wspólnie budować zrównoważoną przyszłość – mówi Luiz Hanania, prezes zarządu i dyrektor generalny Grupy Veolia w Polsce.


Prezydent Poznania - Jacek Jaśkowiak, po raz kolejny objął kampanię swoim patronatem. Podobnie jak w roku ubiegłym partnerem tej edycji jest Grupa Mokate, jeden z największych producentów kawy rozpuszczalnej i herbaty w Polsce, Czechach, Słowacji i na Węgrzech. 


Uważam, że dbałość o naszą planetę zaczyna się od drobnych zmian w codziennym życiu. Nawet niewielkie dostosowanie komfortu cieplnego może mieć pozytywny wpływ na otoczenie. Takie małe gesty nie tylko pomagają chronić środowisko, ale także sprzyjają naszemu samopoczuciu i zdrowiu – mówi dr Adam Mokrysz, prezes zarządu Grupy Mokate.
 

Zmniejsz temperaturę, zadbaj o klimat i swoje zdrowie 

Tegoroczna edycja kampanii podkreśla realne korzyści płynące z obniżania temperatury w pomieszczeniach. Zmniejszenie jej zaledwie o 2°C może przynieść wymierne korzyści dla klimatu, redukując emisję CO2 nawet do ok 10%. Jednocześnie utrzymanie niższej temperatury w pomieszczeniach ma pozytywny wpływ na nasze zdrowie – poprawia samopoczucie, zwiększa komfort snu oraz redukuje ryzyko wystąpienia chorób układu oddechowego, co jest szczególnie ważne w okresie jesienno-zimowym. 


Twórcy kampanii zwracają uwagę, że przegrzewanie pomieszczeń powoduje marnowanie drogocennej energii, co szkodzi środowisku, klimatowi, a tym samym naszej planecie. Każdy może podjąć działania, pozwalające zachować komfort cieplny, jednocześnie zmniejszając zużycie energii. 


Działania Veolii na rzecz podejmowania odpowiedzialnych decyzji 


Veolia w kampanii odwołuje się do wyników „Barometru Transformacji Ekologicznej” – badania zainicjowanego przez firmę i przeprowadzonego przez Elabe i Veolię na całym świecie. Stało się ono impulsem do rozpoczęcia społecznej dyskusji na temat transformacji ekologicznej. 


Wyniki “Barometru” jasno pokazują, że Polacy coraz bardziej rozumieją potrzebę i wspierają działania na rzecz ochrony klimatu. Kampania „Stopień mniej znaczy więcej” jest odpowiedzią na te oczekiwania – wspieramy społeczeństwo w podejmowaniu świadomych decyzji, które pozytywnie wpływają na środowisko i zdrowie – dodaje Luiz Hanania.


Kampania obejmie zasięgiem blisko sześćdziesiąt miast, w których Grupa Veolia jest obecna i oferuje swoje usługi systemowe. Materiały informacyjne zostaną rozpowszechnione za pośrednictwem prasy oraz mediów społecznościowych Veolii i Mokate. Strona internetowa www.stopienmniej.pl, tak jak w poprzednich edycjach, stanowi źródło wielu cennych wskazówek ekspertów z dziedziny zdrowia i ochrony środowiska.


Kampania zostanie zrealizowana z wykorzystaniem nośników reklamowych w przestrzeni miejskiej Poznania i Łodzi, obejmując m.in. ekspozycję na autobusach, przystankach oraz ekranach świetlnych Dworca Głównego w Poznaniu oraz centrów handlowych: Posnania i Manufaktura. Przekaz kampanii będzie również emitowany w stacjach radiowych: Radio Złote Przeboje, Rock Radio, Radio Pogoda i Meloradio. Ponadto działania promocyjne będą prowadzone online na popularnych portalach informacyjnych, zapewniając szeroki zasięg i dotarcie do zróżnicowanych grup odbiorców.